Сценарии на английском смотреть. Сценарии сказок на английском языке

Сценарий праздника

на английском языке для учащихся среднего звена.

Литературно- музыкальнаякомпозиция

Welcome to the Kingdom of the English Language”

Краткое описание: Праздник « Добро пожаловать в королевство английского языка» проводится в рамках недели английского языка в школе. Проводят учащиеся 7-9 классов, ведущие-ученики 10 класса (один говорит по-английски, а другой переводит на русский язык, чтобы было понятно приглашённым родителям и классным руководителям).

Задачи:

Образовательная : расширение лингвистического кругозора учащихся;

Развивающая: развитие творческих способностей учащихся, формирование готовности к коммуникации;

Воспитательная : развивать уважение и интерес к литературе страны изучаемого языка, развивать интерес к предмету.

Мотивация к работе: личный интерес учащихся, самореализация, удовлетворение собственным трудом.

Оборудование:

    Костюмы, придуманные и изготовленные самими учащимися

    Необходимые реквизиты для каждой сценки.

    Насцененадпись “Welcome to the Kingdom of the English Language”

    Гитарадлясценки « The Ant And The Grasshopper»

    Аудиокассета с записью музыкального сопровождения

    Текст припева к песне “ May there always be sunshine ” , написанный крупными буквами на большом листе ватмана.

    Книги Г. Б. Стоу « Хижина Дяди Тома» ; М. Твен « Принц и нищий» ; М. Твен « Приключения Тома Сойера и Гекельбери Финна»

Играет музыка и на сцену выходит ведущая –Королева в красивом платье и с короной на голове, за ней идёт второй ведущий –верный паж.

Ведущий 1: Dear boys and girls ! Dear teachers , parents and guests ! We are glad to

see you here today ! Now we begin our party “Welcome to the Kingdom of the English Language” .

Ведущий 2: Дорогие мальчики и девочки! Уважаемые гости, родители и

учителя! Мы рады видеть вас здесь сегодня. Сейчас мы начинаем наш праздник « Добро пожаловать в королевство английского языка»

Ведущий 1: I am the Queen of this Kingdom .

Ведущий 2: Позвольте представить нашу Королеву!

Ведущий 1: We begin our party with the English folk song “ Oh , No John”

Ведущий 2: Начинаем наш вечер английской шуточной народной песней « О,

нет, Джон»

(Песню исполняют мальчик и девочка, учащиеся 9 класса)

“ Oh , No John”

    On yonder hill there stands a creature ,

Who she is I do not know .

I’ll go and court her for her beauty ;

She must answer Yes or No !

    My father was a Spanish captain

Went to sea a month ago .

First he kissed me , then he left me –

Bid me always answer No .

    O Madam , I will give you jewels ;

I will make you rich and free ,

I will give you silken dresses .

Madam , will you marry me ?

Oh , no John ! No John ! No John ! No !

    O Madam , since you are so cruel ,

And that you do scorn me so ,

If I may not be your lover ,

Madam , will you let me go ?

Oh , no John ! No John ! No John ! No !

Ведущий 1: A fable “ The Fox and the Crane”

Scene 1

Fox : Good morning , my dear friend .

Crane : Good morning , Foxy .

Fox : How are you? I haven’t seen you for ages .

Crane : Thank you , I am all right .

Fox: I am so glad to see you . Come and have dinner with me , my dear .

Crane : Oh , thank you!

Scene 2

Fox : Here is my home . Sit down , dear Crane . Dinner will de ready in a minute . Help yourself , dear . The porridge is very good . I have cooked it myself . Sorry , my dear Crane , but I have nothing else to give you /

Crane : Thank you all the same , I’ve had enough . Come and have dinner with me . Good-bye .

Scene 3

Crane : Come in .

Fox : Good afternoon , Crane .

Crane : Oh , Foxy , glad to see you . You are just in time for dinner . Help yourself tj the soup, my friend . Sorry , but I have nothing else to give you .

Fox : But I am very hungry .

Crane : I was hungry after your dinner, too . Good-bye, dear friend .

Fox : We are no longer friends .

Ведущий 1: Now listen to the humorous verse “ Grizzly Bear”

Ведущий 2: Послушайте юмористическое стихотворение о том, что может

случиться, если вы повстречаетесь с медведем.

Grizzly Bear”

If you ever , ever meet a grizzly bear ,

You must never , never , never ask him

Where he is going , or what he is doing ;

For if you ever , ever dare to stop a grizzly bear ,

You will never meet another grizzly bear .

Ведущий 1: The Auction

(after “ Uncle Tom’s Cabin” by H. Beecher Stowe)

Story-teller : It was at the beginning of the 19 th century . American traders brought to their country thousands of Negroes from Africa . They sold the Negroes like things . Rich Americans made the Negroes work day and night . This is how it was .

Mr. Haley (a trader ) : Open your mouth !

Albert : Yes , sir .

Mr. Haley : How old are you ?

Albert : I am 14 , sir .

Mr. Haley : You look ill .

Albert : Oh , no , sir ! I am not ill . I am hungry .

Mr. Haley : I am not going to give you much food .

Albert : Yes , sir .

Mr. Haley : Well . Show me your arms ! All right . Jump a little . Now take my

bag and carry it . Stop ! You are strong . I see that . I think I’ll buy you .

Aunt Hagar : He is my son . Buy us together , please . I can work from early

morning till late at night . I am strong enough (She tries to carry

the bag but can’t)

Mr. Haley : You are too old to work much .

Aunt Hagar : Buy me too , sir . I’ll die if you don’t .

Mr. Haley : You will die if I buy you . No , I shall not !

Auctioneer : Mr. Haley buys the young Negro for 2 dollars . One! … Two!

White man : 3 dollars !

Mr. Haley : 4 dollars !

Auctioneer: 4 dollars. One ! … Two ! … Three ! Mr. Haley has bought the

young Negro !

Aunt Hagar : Oh , Albert , oh , my boy , you were my last baby .

Mr. Haley : Let him go ! I paid money for him . Come on! ... Oh , you won’t ?!

(whips the boy)

Ведущий 2: (показывает книгу « Хижина Дяди Тома») Если вы ещё не читали

эту книгу, отрывок из которой вы сейчас увидели, то спешите в библиотеку и получите её . Она есть даже на английском языке.

Ведущий 1: It goes without saying that you know Mark Twain and his well-known

books “ The Prince and the Pauper” and “ The Adventures of Tom Sawyer”

Ведущий 2: А эти книги вы уж наверняка читали. (показывает « Принц и

нищий» и « Приключения Тома Сойера и Гекельбери Финна») Сейчас смотрим отрывки из этих произведений.

“ Tom Canty and the Prince”

(after “ The Prince and the Pauper” by Mark Twain)

Prince : What has happened? What does this boy want , soldier?

Soldier : He wants to get in and see you .

Prince : Let him in . I want to talk to him . Hello , boy ! What is your name ?

Tom : My name is Tom Canty .

Prince : Where do you live ?

Tom : I live in Offal Court .

Prince : Do you like it there ?

Tom : Oh , it’s very interesting there . There are many children there . Have you

got any friends ?

Prince : No , I have no friends .

Tom: And with whom do you play ?

Prince : I play alone .

Tom: Oh , how dull it is !

Prince : Yes , it’s very dull here . I want you to stay here and play with me .

Tom : Oh , no .I’ll better go to my offal Court . Your soldiers are very angry .

Prince : Tom , I want to go with you .

Tom : You can’t in this dress . Everybody will know you are the Prince .

Prince : Tom , give me your dress .

Tom : All right . Take it .

Prince : What is this blue mark on your hand ?

Tom : The soldier has struck me .

Prince: How dared he ?

Story-teller : The Prince in Tom’s clothes runs to the gate . He wants to strike

the soldier , but he throws the Prince out .

Minister : Breakfast is ready .

Tom : What is it ? What are you ?

Minister : Don’t you know me ? I’m your Minister .

Tom : What is Minister ? I’m Tom Canty , and I don’t know you .

Minister : Oh , the Prince has gone mad . He has forgotten his name !

Tom : What are you saying ?

Minister : You are my Prince .

Tom : I am Tom Canty , I tell you . The Prince has gone to Offal Court .

Minister : I shall call the doctor ! You are not well !

Prince (running into the room ) : Tom ! Give me back my clothes .

Tom : Take your dress and give me mine . I can’t live here . Your Minister is mad .

Minister (running in) : The doctor will come in a minute .

Tom : Good-bye , Prince .

Prince (turning to the Minister) : It’s time for breakfast .

“ Tom Doesn’t Want to Go to School”

(after “ The Adventures of Tom Sawyer” by Mark Twain)

Tom: I don’t want to go to school . What can I do to stay at home ? Oh . my tooth

is loose . That’s wonderful ! Sid ! Sid !

Sid : What has happened , Tom ?

Tom : Oh , Sid ! I am dying . I am not angry with you .

Sid : Oh , Tom , you are not dying ! Don’t !

Tom : I am not angry with Aunt Polly .Tell her so . And , Sid , give my cat with

one eye to the new girl in my class .

Sid : Oh , Aunt Polly , come ! Tom is dying !

Aunt Polly: Dying !

Sid : Yes , come quickly !

Aunt Polly: Don’t say so ! You , Tom 1 Tom , what has happened to you , me boy ?

Tom : Oh , Auntie , look at my right hand ! It is red and hot .

Aunt Polly : Oh , Tom , stop that nonsense and get up !

Tom : But , Auntie , it is so hot , that I’ve forgotten about me tooth .

Aunt Polly : Your tooth ? And what has happened to your tooth ?

Tom : It’s loose .

Aunt Polly : Open your mouth . Well , you are right . Your tooth is loose . Sid ,

bring me some thread .

Tom : Oh , please , dear Auntie , don’t pull it out . It’s all right now .

(Aunt Polly pulls the tooth out)

Tom : Oh, oh ! My tooth was all right . But I didn’t want to go to school .

Aunt Polly : Oh, Tom , you don’t want to go to school . you want to go fishing .

Tom , Tom , I love you so , and you … Now get up quickly and go

to school !

Ведущий 1: And again –just for fun: a verse “ Shopping”

Ведущий 2: И опять смешное стихотворение про животных, у которых

появились деньги. Вы поймёте, что они хотели купить на них и что из этого получилось

Shopping”

A bear and bunny had plenty of money ,

They went to the store for carrots and honey .

When the bear and the bunny asked for “Carrots and honey !”

The man in the store cried , “ Where is your money?”

How strange and how funny ! They really had money –

And that’s how they bought their carrots and honey !

Ведущий 1: And this fable is also very famous . It is called The Ant And The

Grasshopper

Ведущий 2: А эта сценка в переводе не нуждается.

The Ant And The Grasshopper

Scene 1

Story-teller : It’s summer now . The day is hot and sunny. An Ant is working near

its little house .

Ant : Oh , how hot it is ! I am very tired . But I must work . Winter will come soon .

Story-teller : And who is coming here ? It’s a Grasshopper .

Grasshopper : Hello , Ant ! What are you doing ?

Ant : Hello , Grasshopper ! I am working .

Grasshopper : Why are you working ? The day is hot . Stop working . Let’s go to

the river .

Ant : No, no . Winter will come soon . Where shall I get food then ?

Grasshopper : Winter will not come soon . It’s summer now .

Ant : And what do you do all the time ?

Grasshopper : I dance and sing

Ant : And I have no time to dance and sing . The winter is long and cold . I must

be ready for it .

Grasshopper : I don’t like winter . I like summer .I don’t like to work in summer .

Ant : But you must . What will you eat in winter ?

Grasshopper : I don’t want to think of winter . Good-bye , Ant ! I shall

and dance

Ant : Good-bye , Grasshopper ! But you will have nothing to eat in winter .

Scene 2

Story-teller : It’s winter now . It’s very cold . The sun doesn’t shine .

The Grasshopper is cold and hungry .

Grasshopper : Oh , how cold it is ! I am cold and hungry. What can I do ? Oh ,

I see Ant’s house .

Ant : Who is there ?

Grasshopper : It’s your friend , the Grasshopper .

Ant : What do you want ?

Grasshopper : Let me in , please . I am cold and hungry . Give me something to eat .

Ant : You danced and sang in summer , Grasshopper . Now dance and sing

in winter . Good-bye !

Story-teller : You see , what happens when you do not want to work in time .

Ant : All right ! Come in ! That will be a lesson for you . Will you work next

summer ?

Grasshopper : I am ready to work even in winter ! Thank you , my dear friend !

Ведущий 1: Dear boys and girls ! Our party is over . I wish you study well and read

these books in Russian or in English . ( в руках книги ) And now let’s sing the song “ May there always be sunshine” all together .

Ведущий 2: Королева желает вам всем хорошо учиться, прочитать эти книги,

кто ещё не читал и предлагает всем вместе спеть известную песню « Пусть всегда будет солнце» , но только на английском языке. Текст припева написан (вывешивает лист с текстом песни)

На сцену выходят все участники праздничного вечера и исполняют первый куплет песни “ May there always be sunshine ” и припев вместе со зрителями.

May there always be sunshine”

Bright blue the sky ,

Sun up on high –

That was the little boy’s picture .

He drew for you ,

Wrote for you , too ,

Just to make clear what he drew .

Refrain:

May there always be sunshine ,

May there always be blue skies ,

May there always be Mummie ,

May there always be Me!


Сценарий праздника английского языка для детей 5-7 лет

Автор : Платонова Екатерина Валерьевна, учитель английского языка НОУ «Созвучие» города Твери
Описание материала : Предлагаю вашему вниманию разработку сценария праздника английского языка для детей 5-7 лет. Данная работа будет интересна педагогам английского языка дошкольного образования и использована в качестве повторения изученного материала или как план тематического занятия. Сценарий построен с использованием сюжетно-ролевой игры, костюмов и игрушек.
Цель : Показать полученные знания по темам «Профессии», «Погода», «Счет». Вовлечь учащихся в языковую среду и создать положительную установку на изучение английского языка в школе.
Реквизит : микрофон, костюмы врача, повара, портного, галстук (для президента), зонтик, карточки с цифрами., фонограмма песен или ноты.
Ход урока

1. Сценка «Интервью»

(на сцене корреспондент (ученик) с микрофоном)
Корреспондент (обращается к ученику, переодетого в повара)
Good morning! What do you do?
Повар I’m a cook. I like to cook. I make butter, meat and soup.
Корреспондент (обращается к ученику, переодетого в учителя)
And what do you do?
Учитель I’m a teacher. I have a pen. I teach children very well.
Корреспондент (обращается к портному) And you?
Портной I’m a tailor . I make a dress. It’s yellow, red for
little Bess.
Корреспондент (обращается к врачу) And you ?
Врач One, two, three, look at me!
I’m a doctor as you see.
Come to me, when you’re ill,
I’ll give you the best pill.
Корреспондент (с удивлением) And what do you do?
Президент I’m a President and you…the people
Whom I love you…..
When you’re in trouble
I help you
And you, and you, and you, and you.
Исполняется песня «Picking apples»

2. Сценка «Дождливый день!»

На сцене две девочки. (одна девочка с зонтом)
1 девочка. Hello. Vika! Why are you sad?
2 девочка. It’s rainy.
2 девочка Rain on the grass,
And rain on the tree,
Rain on the house-top,
And on me.
1 девочка Rain, rain, go away
Come again another day.
Little children want to play.
Don’t be sad. .
2 девочка Ok. Let’s sing.
Исполняется песня «Rainbow Song»

На сцене ученица (считает ребят)
Девочка One potato, two potatoes, three potatoes, four.
Five potatoes, six potatoes, seven potatoes, more….
Ученики читают стихи.
Ученик 1 One, one, one,
Little dogs run.
Ученик 2 Two, two, two
Cats see you.
Ученик 3 Three, three, three
Bees in the tree.
Ученик 4 Four, four, four
Mouse on the floor.
Ученик 5 Five, five, five
Plane in the sky.
Ученик 6 Six, six, six
Very good sticks.
Ученик 7 Seven, seven, seven
I see one raven.
Ученик 8 Eight, eight, eight
Soup in the plate
Ученик 9 Nine, nine, nine
Milk is very fine
Ученик 10 Ten, ten, ten
Catch me if you can.
Все дети вместе в кругу исполняют песню «Five Little Ducks Went Swimming One Day».
Праздник заканчивается.
Учитель (прощается) Будь вежлив, и не забывай, прощаясь,
Говорить Good bye!

THE PRINCESS AND THE PEA

CHARACTERS: PRINCESS, QUEEN, PRINCE Setting: At the Palace

ACT 1 – IN THE LIVING ROOM

QUEEN: Why are you sad, my dear son?.

PRINCE: I’m not happy mother. I want to get married but I haven’t found a real princess. I’ve traveled troughout the world, visited hundreds of palaces, and I haven’t been able to find her.

QUEEN: I know. There are too many charming, beautiful, and intelligent women, but they are not real princesses.

PRINCE: I’ll keep looking, and I know that someday I will find her.

QUEEN: Meanwhile (тем временем ), you must stay here at the palace. It will be a harsh (суровая ) winter, and tonight the weather is terrible.

PRINCE: I hope the storm doesn’t do a lot of damage, and I’m praying (молюсь ) that my people stay at home. The wind is howling [ˈhaʊlɪŋ] (воет ), he thunder is rumbling overhead (гром грохочет над головой ), and lightning is tearing the sky apart.

(The Princess knocks at the door)

QUEEN: Who could it be at this hour?.

PRINCE: I don’t know, but whoever it may be must be completely soaked (промокший ).

(The Prince opens the door)

PRINCE: Who are you?. What are you doing in the middle of the storm?.

QUEEN: Poor girl!.

PRINCESS: I am a princess. Please help me. My clothes and my hair are all wet!.

PRINCE: Come in, please.

PRINCESS: You have to believe me. I am a princess!.

QUEEN: We believe you, dear.

PRINCE: I didn’t see your carriage. How did you get here?.

PRINCESS: It’s a long story, but I’d rather not talk about it right now.

PRINCE: You’re right.

QUEEN: You need to rest and change your clothes. Please, get near the chimney to warm up, and in a few minutes one of our maidens will take you to your room.

PRINCESS: Thanks, I really appreciate what you’re doing for me.

(The Princess gets near the chimney, while the Queen approaches the Prince)

QUEEN: She says she’s a princess, and there’s only one way to find out if she’s telling us the truth.

PRINCE: How?. She’s so beautiful that I think I’m in love with her!.

QUEEN: You’ll see. (rings a small bell. The Maiden enters the stage and approaches her) I want you to go to our guest room and place a pea on the bed. Then, go to every bedroom in the palace and gather twenty mattresses [ˈmætrɪs] and place them over the pea.

DONCELLA: Yes, your majesty . (leaves the stage)

PRINCE: Why are you doing this?.

QUEEN: Princesses are very sensitive. If she’s a real princess, she won’t be able to sleep well as she will feel the pea right through the twenty mattresses.

(The Princess approaches them)

PRINCESS: I’m so tired.

QUEEN: Your bed is ready, and I’m sure you will have a good night’s sleep. My maiden will take you to your room. (Rings a small bell. The Maiden enters the stage and approaches her)

DONCELLA: Yes, your majesty.

QUEEN: Take the princess to her room.

DONCELLA: (to the Princess) Please, follow me.

QUEEN: (to the Princess) Rest well, my dear. We’ll see you in the morning in the dining room.

PRINCESS: Thank you, good night.

PRINCE: Have pleasant dreams.

(The Maiden and the Princess leave the stage)

QUEEN: It’s been a long day, let’s go to bed. Tomorrow we will know the truth.

(The Queen and the Prince leave the stage)

ACT 2 – IN THE DINING ROOM

(The Queen and the Prince are having breakfast. The Princess enters)

PRINCESS: Good morning (looks at the food). Everything looks so delicious and I’m so hungry!.

PRINCE: (stands) Good morning. Please join us for breakfast.

(The Princess and the Prince sit)

QUEEN: How did you sleep dear?.

PRINCESS: Oh, very badly!. I couldn’t closed my eyes all night.

QUEEN: Oh, I’m sorry to hear that.

PRINCESS: Heaven only knows what was under all those mattresses.

PRINCE: But that’s imposible!. We gave you the best bed in the palace.

PRINCESS: Well, I felt I was lying over a stone, and now all my body hurts. I feel terrible!.

PRINCE: (stands) Then you are a real princess!. Nobody but a real princess could be as sensitive and delicate as that.

QUEEN: That’s true.

PRINCE: Now I know you are the woman I’ve looking for. Since the moment I saw you my heart told me you were my princess and the love of my life. (Takes the Princess hand) Will you marry me?. (The Princess stands)

PRINCESS: (smiling) Yes, I will.

(The Prince and the Princess kiss)

Вопросы к гостю (5­8 шт.)
Ведущий 2. Thanks a lot, John, be a gest in our party.(Джон садится как
гость, Даша переодически ему на ухо что­то переводит). Now, I think, we
shoud show him, that we can speak English a little too.
Ведущий 1. Сейчас, я думаю, нам следует показать, что мы тоже кое­что
знаем на английском языке. Начнём с малышей 2­го класса. Они нам
приготовили песенку­приветствие «Hello, hello».
Вам понравилось, как поют ребята?
Ведущий 2. Бородай Эвелина will read us a poem « I help».
I Help…
I like to help my Mother,
To clean the room with Father ,
To sweep the floor with Brother.
It’s not much work but rather.
To iron helps me Sister.
I train with Aunt tongue­twister.
It’s very hard to be polite
And always say Grandma good night.
To walk with dogs Black, Brown, White,
To play with cats a day not night –
All doing that I get great pleasure,
But there’s no time to have some leisure.
Ведущий 2. Коробцова Анастасия will read a poem « Leaning English».
Learning English
Learning English is very easy
If you are not too busy,
It won"t take you long
If your wish is too strong.

Learning English becomes easy
If you are not too lazy,
You can learn it very fast
And speak fluently at last.
Ведущий 1. А вы помните сказку о Репке? Предлагаем посмотреть её в
исполнении ребят 4­го класса.
(сказка)
Ведущий 2. And now Пащенко Валерия will read a poem «Picture».
Picture
One fine summer morning
Nicky made a pretty drawing.
Will you colour it for Nick?
Take the colours and be quick:
Blue for the sky,
Green for the grass,
Grey for the mouse,
Brown for the house.
If you haven’t got these colours,
Take just black and no others.
Then the picture is not bright,
It’s a moonlit winter night.
Ведущий 1. Юрова Юлия – стихоторение «Весна».
Spring

Are ringing loud and gay.
To hills and forests they are bringing
Sweet melody today.
The bells of spring are ringing,
Are ringing far and wide.

Nice days they are bringing
To people and countryside.
Ведущий 2. Let*s sing a song “If you happy”.
(выходят ученики 6­го класса)
ЗАЛ ПОДПЕВАЕТ
Ведущий 1. Хорольский Алексей – стихотворение « Осенние листья»
The leaves are dropping from the trees,
Yellow, brown, and red.
They patter softly like the rain –
One landed on my head!
But when the sleep of winter comes
They cuddle down to rest;
Then Mother Nature tucks them in
With snow as she thinks best.
Ведущий 2. Может быть кто­нибудь узнает автора стихотворения, что
прочитает Казаков Роман?!
(А.С.Пушкин «Мороз и солнце»)
Ведущий 1. А сейчас мы предлагаем вам посмотреть сценку из нашей с вами
школьной жизни «Урок английского языка» в исполнении старшеклассников.
На уроке английского языка
Учитель: Итак предупреждаю вас у нас на уроке будет
присутствовать директор школы, он ничего не понимает по-
английски, но хочет послушать как вы отвечаете, проверяем
домашнее задание. Я так и поняла, что никто ничего не
выучил. Лентяи, лоботрясы, неучи, лодыри,позорься теперь
из-за вас.(заходит директор)
Учитель: Айчанова, answer,please.What do you know about
British Parliament?
Переводчик: Айчанова, овечай.Что ты знаешь о британском
парламенте?

Айчанова: My name is Asel.I am 16 years old. Today is sunny.
Учитель: Enough,now open the books on page
55.Джулаева,read,please.
Переводчик: Достаточно,а теперь открыли книги на
странице 55,Джулаева,читай.
Джулаева: To be or not to be,to be or not to be.
Учитель: ___________,continue.
Переводчик:__________,продолжай.
________: happy birthday to you, happy birthday to you.
Учитель: And now it is the short text`s retelling.Якубина,babble
out anything,please.
Переводчик: А теперь краткий перессказ
текста,Якубина,пролепечи хоть что-нибудь.
Якубина: Мадам,месье,же не манж на жур.гейбен зи мир
битте.
Учитель: Якубина,what are you saying? It is French.
Переводчик: Якубина, ты что это же французский.
Учитель:Джулаева,correct her,please.
Переводчик: Джулаева,исправь ее.
Джулаева: Ищ хайсэ Айгерем,ищ хайсэ Айгерем.
Учитель: Well done,Джулаева,sit down,please.
Переводчик: Неплохо,Джулаева,садись.(звонок)
Учитель: the lesson is over.
Переводчик: Урок окончен.
Директор: Ну, в общем урок мне понравился.Читают
дети бегло,говорят свободно,классику цитируют по –
английски.В Европе мы не пропадем.
Все ученики: Yes.